205806.b Двојица хришћанских пастора у Судану суочени су са смртном казном под оптужбом за „вријеђање ислама“ и шпијунажу. Јат Мајкл и Дејвид Јеин већ мјесецима налазе се у затвору у суданској престоници Картуму, у којем је, како преносе агенције, недавно уништено више римокатоличких и протестантских храмова.

Мајкл је ухапшен у децембру прошле године.

„Када су ме испитивали, питали су зашто проповиједам овдје. Казао сам “Проповиједам јер је то мој позив. Ја сам пастор и морам проповиједати ријеч Божију“, казао је он у телефонском разговору за хришћанску агенцију CBN.

„Они су рекли “Не, не мораш да проповиједаш ријеч Божију са скривеном поруком“, на шта сам одговорио да немам никакве скривене поруке. Оптужили су ме за шпијунажу“, додаје пастор Мајкл.

Јиен, који је ухапшен у јануару ове године, казао је да се „не плаши ничега“ и да вјерује да га је Бог изабрао да страда.

Обојица пастора држани су у затвору до 1. марта без икакве оптужбе и без контакта са адвокатима и родбином. Сада су оптужени за три тачке, међу којима су „вријеђање исламских увјерења“, шпијунажа и подривање конститутивног система, од којих двије носе казну смрћу или доживотну робију.

Упркос пријетњама и прогонима, пастори су изјавили да су спремни за било коју казну за ширење Јеванђеља и замолили вјерне да се моле да њихово страдање буде на славу Божију.

Са енглеског: Александар Орландић

Извор: christianpost.com; pravoslavie.ru/english

